Η τέχνη απέναντι στον Covid-19

Το MOMus, παραμένοντας κοινωνικά ενεργό και στη σημερινή συνθήκη, έχει συστήσει επιλεγμένα έργα από τις εκθέσεις και τις συλλογές του στο διαδικτυακό του πρόγραμμα "MOMus Resilience Project – Μαζί Ανθεκτικοί”. Θέλοντας να βρίσκεται πιο κοντά στους ανθρώπους που εργάζονται, δημιουργούν, εκφράζονται μέσα από το σπίτι τους ξεκίνησε να συστήνει όψεις «σπιτιού», δηλαδή της ζωής μέσα στο σπίτι, όπως το έχουν αντιληφθεί καλλιτέχνες σε ανύποπτο χρόνο (#MOMus Domus).

Σήμερα διευρύνει την ανθεκτικότητά του και σας καλεί να μοιραστείτε εικόνες που δημιουργείτε εσείς και που έχουν καλλιτεχνική διάσταση, ως ανταπόκριση στις συνθήκες εγκλεισμού που βιώνουμε. Δώστε το δικό σας τόνο και ας φτιάξουμε μαζί το ψηφιακό λεύκωμα των ημερών μας. (#So Far So Close)

[Το MOMus έχει την πρόθεση να αξιοποιήσει για τις δράσεις του (οι οποίες δυνητικά μπορεί να είναι εκθέσεις, έρευνα, αγορά έργων τέχνης) έργα τα οποία θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα και στα οποία μπορεί να διαπιστωθούν τάσεις που συνάδουν με τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα του Οργανισμού από πλευράς αισθητικής, τεχνικών και περιεχομένου. Στην περίπτωση αυτή, θα προχωρήσει σε σχετική επικοινωνία με τους αντίστοιχους δημιουργούς]

Αρχειακό υλικό από το εργαστήριο του Δημήτρη Φραγκάκη στην πτέρυγα των γυναικών στο 3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2019.

Θέμα: ’’ΤΟ ΚΛΑΡΙ’’
(Η φυλάκιση της ζωγραφικής εικόνας, ως σκοπός απελευθέρωσης του Νου)

Το θέμα της Τοιχογραφίας που ζωγραφίστηκε σε προαύλιο τοίχο της πτέρυγας γυναικών, στο πλαίσιο του θερινού σχολείου, επιλέχθηκε από τις κρατούμενες και είχε ως σκοπό την δημιουργία μιας εικόνας που θα απορροφά η ίδια την έννοια του εγκλεισμού, του χρόνου και του τόπου, για χάρη των κρατουμένων. Οι κρατούμενες, έπειτα από μια συζήτηση ωρών και παρουσίασης ενός μέρους της δουλειάς μου, επέλεξαν ομόφωνα ένα θέμα για την τοιχογραφία που παρουσίαζε τέσσερα πουλιά που όλα όμοια αλλά και διαφορετικά μεταξύ τους, συνυπήρχαν σε ένα κλαρί εμπρός από ένα κυανό ουρανό.

Ένα οικείο θέμα που τις έκανε να έρθουν αντιμέτωπες και να ξανανιώσουν πολύ γνώριμα συναισθήματα και βιώματα, όπως: Η ελευθερία, ο εγκλεισμός, η συνύπαρξη, η συμβίωση, η ανοχή, η διαφορετικότητα, η ευαισθησία του σώματος, ο αποπροσανατολισμός αλλά και η ανικανότητα για ‘’πτήση’’ εκτός.

Δ. Φ.

Συμμετέχοντες εκπαιδευόμενες και εκπαιδευόμενοι
Αμαλία, Αντζελίνα, Βασιλική, Γιούλη, Θεοδώρα, Ejona, Μαρία, Άννα Μαρία , Μαρίνα, Σβετλάνα, Τερέζα



Εργα

ΠΙΚ ΝΙΚ
Δημήτρης Φραγκάκης, Πικνικ, 2019, χρώματα λαδιού σε μουσαμά, 200x150εκ.
Αλληγορία που προέκυψε μετά τη συνάντηση του καλλιτέχνη με τους εκπαιδευόμενους στη φυλακή.
Φωτογραφίες : pSari Visual productions
fLAT PORTRAIT
Δημήτρης Φραγκάκης, Πικνικ, 2019, χρώματα λαδιού σε μουσαμά, 200x150εκ.
Αλληγορία που προέκυψε μετά τη συνάντηση του καλλιτέχνη με τους εκπαιδευόμενους στη φυλακή.
Φωτογραφίες : pSari Visual productions
ΣΧΕΔΙΑ
ΔΔημήτρης Φραγκάκης, 14 Σχέδια με Μαρκαδόρο
7 το πρωι

Δημήτρης Φραγκάκης, 07:50 π.μ., 2019, ψηφιακή εκτύπωση σε αρχειακό χαρτί επικολλημένο σε Dibond,145x100εκ.

Έργο με αναφορές στο χρόνο, στη έννοια της μονάδας μέτρησης, στον εγκλεισμό και στην ιδέα του παραθύρου, που προέκυψε μετά τη συνάντηση του καλλιτέχνη με τους εκπαιδευόμενους στη φυλακή.

Η φωτογραφία είναι ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

MOMus
MODERN

Κολοκοτρώνη 21
Σταυρούπολη
56430, Θεσσαλονίκη
2310 589141-3
Fb MOMusModern

MOMus Contemporary

Εγνατίας 154 (εντός ΔΕΘ-Helexpo)
54636, Θεσσαλονίκη
2310 240002
Fb MOMusContemporary

MOMus
Photography

Αποθήκη Α', Προβλήτα Α, λιμάνι
Ναυάρχου Βότση 3
54625, Θεσσαλονίκη
2310 566 716
Fb MOMusPhotography

MOMus
Experimental

Αποθήκη Β1, λιμάνι
ΤΘ 10758
54110, Θεσσαλονίκη
2310 593 270
Fb MOMusExperimental

MOMus
Alex Mylona

Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο,
10554, Αθήνα
210 3215717
Fb MOMusAlexMylona