Το MOMus, παραμένοντας κοινωνικά ενεργό και στη σημερινή συνθήκη, έχει συστήσει επιλεγμένα έργα από τις εκθέσεις και τις συλλογές του στο διαδικτυακό του πρόγραμμα "MOMus Resilience Project – Μαζί Ανθεκτικοί”. Θέλοντας να βρίσκεται πιο κοντά στους ανθρώπους που εργάζονται, δημιουργούν, εκφράζονται μέσα από το σπίτι τους ξεκίνησε να συστήνει όψεις «σπιτιού», δηλαδή της ζωής μέσα στο σπίτι, όπως το έχουν αντιληφθεί καλλιτέχνες σε ανύποπτο χρόνο (#MOMus Domus).
Σήμερα διευρύνει την ανθεκτικότητά του και σας καλεί να μοιραστείτε εικόνες που δημιουργείτε εσείς και που έχουν καλλιτεχνική διάσταση, ως ανταπόκριση στις συνθήκες εγκλεισμού που βιώνουμε. Δώστε το δικό σας τόνο και ας φτιάξουμε μαζί το ψηφιακό λεύκωμα των ημερών μας. (#So Far So Close)
[Το MOMus έχει την πρόθεση να αξιοποιήσει για τις δράσεις του (οι οποίες δυνητικά μπορεί να είναι εκθέσεις, έρευνα, αγορά έργων τέχνης) έργα τα οποία θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα και στα οποία μπορεί να διαπιστωθούν τάσεις που συνάδουν με τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα του Οργανισμού από πλευράς αισθητικής, τεχνικών και περιεχομένου. Στην περίπτωση αυτή, θα προχωρήσει σε σχετική επικοινωνία με τους αντίστοιχους δημιουργούς]
Η φωτογραφία της εγκατάστασης είναι από την pSari Visual productions, οι υπόλοιπες ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη. Για το σχέδιο από σκουριά, 60x80 εκ. παραχώρηση ο καλλιτέχνης και zina athanasiadou gallery.
Φωτογραφίες από το Εργαστήριο αυτοσχέδιας φωτογραφικής μηχανής pinhole
του Γιώργου Γεροντίδη στο 3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης τον Οκτώβριο του 2019. Εκτύπωση ρυζογραφιας keda* press.
- Τριάντα δευτερόλεπτα για μια φωτογραφία; Ένα ολόκληρο λεπτό;
- Ναι τόσο χρειάζεται μια αυτοσχέδια φωτογραφική μηχανή για να αποτυπώσει μια φωτογραφία, για να περάσει το φως από την μικρή οπή του κλείστρου (κομμάτι πλαστικού τρυπημένο με ζεστή βελόνα) και να κάψει το φως στο φωτοευαίσθητο φωτογραφικό χαρτί.
- Πως θα βγει η φωτογραφία; Κανονική φωτογραφία; Θα φαινόμαστε καλά;
- Μαυρόασπροι σίγουρα, με αρκετή κίνηση, για τα υπόλοιπα δεν είμαστε σίγουροι μέχρι να τις εμφανίσοuμε.
Στο πρακτικό μέρος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τις βασικές αρχές της οπτικής που ήταν απαραίτητες για να κατασκευάσουμε την δίκη μας φωτογραφική μηχανή. Οι συμμετέχοντες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το πως μπορεί να δουλεύει μια τέτοια απλή κατασκευή και πως μπορεί να αποτυπώνει φωτογραφίες. Σαν θεματική για τα έργα του project προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τον ρυθμό και την ζωή στο σχολείο των φυλακών.
Συμμετέχοντες εκπαιδευόμενοι
Abbas, Alvaro, Ahmed, Andrei, Besnik K., Bledar, Edmond, Endri, Δημήτρης, Marin, Letjon, Seiti, Raphael, Robert, Qamar, Theodor.
Η φωτογραφία της εγκατάστασης είναι από την pSari Visual productions, οι υπόλοιπες ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Αυτοπορτρέτα, από το εργαστήριο σχεδίου του Γιώργου Γεροντίδη στο 3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης το καλοκαίρι του 2018, κάρβουνο, μαρκαδόροι και ξυλομπογιές σε χαρτί.
Συμμετέχοντες: εκπαιδευόμενες και εκπαιδευόμενοι του 2018
Η φωτογραφία της εγκατάστασης είναι από την pSari Visual productions, οι υπόλοιπες ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.