Αρχειακό υλικό από το εργαστήριο του Δημήτρη Φραγκάκη στην πτέρυγα των γυναικών στο 3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2019.
Θέμα: ’’ΤΟ ΚΛΑΡΙ’’
(Η φυλάκιση της ζωγραφικής εικόνας, ως σκοπός απελευθέρωσης του Νου)
Το θέμα της Τοιχογραφίας που ζωγραφίστηκε σε προαύλιο τοίχο της πτέρυγας γυναικών, στο πλαίσιο του θερινού σχολείου, επιλέχθηκε από τις κρατούμενες και είχε ως σκοπό την δημιουργία μιας εικόνας που θα απορροφά η ίδια την έννοια του εγκλεισμού, του χρόνου και του τόπου, για χάρη των κρατουμένων. Οι κρατούμενες, έπειτα από μια συζήτηση ωρών και παρουσίασης ενός μέρους της δουλειάς μου, επέλεξαν ομόφωνα ένα θέμα για την τοιχογραφία που παρουσίαζε τέσσερα πουλιά που όλα όμοια αλλά και διαφορετικά μεταξύ τους, συνυπήρχαν σε ένα κλαρί εμπρός από ένα κυανό ουρανό.
Ένα οικείο θέμα που τις έκανε να έρθουν αντιμέτωπες και να ξανανιώσουν πολύ γνώριμα συναισθήματα και βιώματα, όπως: Η ελευθερία, ο εγκλεισμός, η συνύπαρξη, η συμβίωση, η ανοχή, η διαφορετικότητα, η ευαισθησία του σώματος, ο αποπροσανατολισμός αλλά και η ανικανότητα για ‘’πτήση’’ εκτός.
Δ. Φ.
Συμμετέχοντες εκπαιδευόμενες και εκπαιδευόμενοι
Αμαλία, Αντζελίνα, Βασιλική, Γιούλη, Θεοδώρα, Ejona, Μαρία, Άννα Μαρία , Μαρίνα, Σβετλάνα, Τερέζα
Δημήτρης Φραγκάκης, 07:50 π.μ., 2019, ψηφιακή εκτύπωση σε αρχειακό χαρτί επικολλημένο σε Dibond,145x100εκ.
Έργο με αναφορές στο χρόνο, στη έννοια της μονάδας μέτρησης, στον εγκλεισμό και στην ιδέα του παραθύρου, που προέκυψε μετά τη συνάντηση του καλλιτέχνη με τους εκπαιδευόμενους στη φυλακή.
Η φωτογραφία είναι ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.